Vlašim sází na DAF

Ve druhé polovině dubna letošního roku se v ulicích města Vlašim a přilehlých obcích, jejichž správa komunikací spadá pod Technické služby Vlašim s. r. o., objevilo nové vozidlo pro údržbu silnic a chodníků – zametací vůz DAF LF 180 FA s nástavbou od společnosti SCARAB. Vozidlo dodala společnost DAF Trucks Praha s.r.o., nástavbu pak společnost A-TEC servis s.r.o.

Vlašim sází na DAF.JPG

04-05-2015 Praha

Nápadné vozidlo v oranžovém provedení, s reflexními bezpečnostními pásy a oranžovými majáky, poutá po svém nasazení na údržbu města pozornost snad každého kolemjdoucího. Ve vozovém parku tak zdařile nahradilo již dosloužilé, nevyhovující a s velkou spotřebou se potýkající vozidlo značky IFA ještě z předrevolučních dob.

Slavnostní předání, ke kterému se sjeli zástupci dodavatelů, proběhlo přímo v areálu Technických služeb. Za nového majitele převzal vozidlo jednatel společnosti Technické služby Vlašim s. r. o. Jaroslav Lukeš. Zametací nástavbu přijel představit Vlastimil Šimek ze společnosti A-TEC servis s. r. o., jež je v České republice výhradním dovozcem výrobce SCARAB. Společnost DAF zastupoval Jaroslav Suchan, prodejce DAF Trucks Praha s. r. o.


Vlašim sází na DAF-2.JPG

Požadavky ze strany města

Jaroslav Lukeš přibližuje důvody pro nákup zametacího vozidla: „Zajištění hezčího a čistšího prostředí pro našich zhruba 13 000 obyvatel a údržba asi 56 km komunikací nás vedly k vyhlášení výběrového řízení na dodání nového zametacího vozidla. To staré, skoro třicetileté, už totiž nevyhovovalo skoro ve všem – enormní spotřeba pohonných hmot, drahé a špatně dostupné náhradní díly, o ekologické zátěži a znečišťování ovzduší kvůli zastaralé konstrukci ani nemluvím. Ve výběrovém řízení jsme měli proto několik prioritních požadavků. Díky tomu, že máme ve Vlašimi poměrně úzké ulice a v nich hodně zaparkovaných aut, potřebovali jsme vozidlo s nízkou celkovou hmotností, krátkým rozvorem, ale s velkým objemem pro zametený materiál. Stěžejní bylo také použití moderních motorů s nízkou spotřebou a díky ní vlastně velký dojezd a s tím rovněž související plnění současných ekologických norem. Zároveň jsme požadovali krátký termín dodání a nízkou, podle nás plně odpovídající cenu. DAF LF s nástavbou SCARAB nakonec všechny podmínky výběrového řízení splnil nejlépe.

Symbióza nástavby a podvozku

„Na portálu výběrových řízení jsme objevili zadání Technických služeb Vlašim na zametací stroj. Specifikace byla velmi přísná, a proto to pro nás byla zajímavá výzva právě díky poptávaným parametrům. Jedním z nich byl i požadavek krátkého rozvoru – 3 150 mm. Ten sice splňovalo více výrobců podvozků, ale v tomto rozvoru to byly podvozky s menší maximální celkovou hmotností, proto bychom nemohli splnit požadavek na potřebné užitečné zatížení pro naši nástavbu," vysvětluje Vlastimil Šimek. „V tomto ohledu vycházel jako nejvhodnější dvanáctitunový podvozek DAF v provedení LF, jež je přímo připraven pro zametací nástavbu. Obsahuje totiž všechna aplikační připojení, rovněž tak rozmístění dalších prvků podvozku je optimalizováno pro co nejjednodušší montáž zametací nástavby výrobce SCARAB. V místech, kde máme agregáty, zametací kartáče a další příslušenství, nic nepřekáží (akumulátory, vzduchojemy, nádrže), a proto nemusíme vůbec nic na podvozku upravovat. To znamená, že ta část za kabinou, kam potřebujeme umístit zametací nástavbu, je z našeho hlediska naprosto ‚čistá'. U podvozků některých jiných výrobců musíme pak leccos přemisťovat a upravovat, což třeba u palivových a výfukových souprav vozidel plnících normu Euro 6 není vůbec možné. Provádění dodatečných úprav podvozku znamená, že současně narůstá i cena. Tady musím pochválit DAF, že jeho cena nakonec byla ze všech možných konkurentů nejvýhodnější a my jsme tak mohli s přehledem splnit kritéria výběrového řízení i v tomto směru."

DAF dokazuje, že podvozky umí

„Jsem rád, že společnost DAF opět dokazuje dodáním tohoto speciálu tu skutečnost, že umí vyrobit a dodat vozidlo skutečně pro každou aplikaci. V tomto případě probíhá kompletace ve velmi úzké spolupráci s dodavatelem nástavby. My vyrobíme podvozek na míru v našem výrobním závodě v Manchesteru, poté jej přepravíme do města Marden nedaleko od Londýna, kde namontují nástavbu. To vše probíhá na území Velké Británie. Odsud putuje již kompletní vozidlo prostřednictvím prodejce DAF přímo k finálnímu zákazníkovi. Odpadá tak komplikované převážení po Evropě mezi různými dodavateli nástaveb," poznamenává Jaroslav Suchan. „Zároveň jsme se s odběratelem dohodli na zajištění kompletního servisu a údržby v DAF Trucks Praha, díky čemuž se nemusí zákazník o nic starat."

Vybrané technické údaje vozidla DAF LF 180 FA

celková hmotnost vozidla 12 tun
motor - řadový čtyřválec PACCAR PX-5 4,5 litru, výkon 135 kW při otáčkách 1800–2300 1/min.
šestistupňová manuální převodovka 6S700
brzdový systém EBS3, výfuková brzda o výkonu 110 kW při otáčkách 3 200 1/min.
kabina denní, 3 místa k sezení, pravostranné řízení, klimatizace, LED denní svícení
Podvozek – rozvor 3,15m, stabilizační systém VSC, tempomat, přední náprava F48 4,5 t, zadní náprava SR8.22 8,5 t, odpružení parabolickými pery, pneumatiky 245/70R17,5

Technické údaje zametací nástavby SCARAB

certifikát PM10
minimální využitelný objem nástavby 5,5 m3
nádrž na vodu 1 250 l
jednomotorová varianta (motor podvozku pohání rovněž agregáty nástavby)
minimální šířka zametání 2 m
hydrostatický pojezd v pracovním režimu
tlaková voda 160 bar, 30 l/min, s 13 m dlouhou hadicí a pistolí
sací hubice na vysávání těžko přístupných míst s délkou 4 m (např. kanálové vpustě)
nerezové provedení celé nástavby (vč. nerezového ventilátoru, síta, skluzu a nerezové mycí lišty před vozidlem)
inspekční dvířka na obou stranách nástavby

Technické služby Vlašim s. r. o.

Společnost se 62 zaměstnanci zajišťuje svoz komunálních odpadů včetně svozu nebezpečných odpadů, tříděného odpadu a provozování sběrného dvora nebezpečných odpadů pro občany Vlašimi a dalších 45 obecních úřadů a 51 přidružených obcí.
Další služby: opravy a rekonstrukce chodníků a komunikací, čištění chodníků a komunikací včetně zimní údržby; provozování veřejného osvětlení; správa a údržba hřbitova ve Vlašimi a v Domašíně; provozování veřejných WC; údržba veřejné zeleně; nákladní doprava; zemní práce nakladačem, rypadlem a práce montážní plošinou MP 13; prodej písků, drtí a kameniva; prodej technických plynů a motorové nafty.

A-TEC servis s. r. o.

Tato společnost dodává na náš trh vozy pro svoz TKO s lineárním stlačováním HALLER, zametací vozy SCARAB a vozidla MULTICAR. Její hlavní náplní jsou dodávky techniky v oblasti komunální sféry v rozsahu komplexních služeb, počínaje poradenstvím při výběru nejvhodnější techniky, servisní činností a dodávkami ND a konče zpětným odkupem strojů po skončení jejich životnosti.

DAF Trucks N.V.

Pobočka americké společnosti PACCAR Inc, jednoho z největších světových výrobců těžkých nákladních vozidel, je předním výrobcem lehkých, středně těžkých a těžkých nákladních vozidel. Společnost DAF vyrábí kompletní řadu tahačů a nákladních vozidel a dokáže nabídnout správné vozidlo pro každou přepravní aplikaci. Společnost DAF patří také ke špičce v oblasti služeb k produktům: poskytuje smlouvy na opravy a údržbu s více typy podpory, finanční služby od společnosti PACCAR Financial a prvotřídní služby v oblasti dodávek náhradních dílů od společnosti PACCAR Parts. Společnost DAF navíc vyvíjí a vyrábí součásti, jako jsou nápravy a motory pro výrobce autobusů a autokarů po celém světě. Společnost DAF Trucks N.V. má výrobní závody v Eindhovenu v Nizozemsku, ve Westerlo v Belgii, v Leylandu ve Velké Británii a v Ponta Grossa v Brazílii a přes 1 000 prodejců a servisních míst v Evropě i mimo ni.

Kontakujte nás

Lubenská 1588
269 80 Rakovník
+420 602 380 924
daf.servis@anexia.cz